Τ' ΟΛΟΧΡΥΣΟ ΠΟΤΑΜΙ
Στα πλαίσια του προγράμματος "Ακούσαμε της γης το μέγα καρδιοχτύπι" του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μεσολογγίου ασχοληθήκαμε με τον ποιητή Κωστή Παλαμά.
Ο συγκεκριμένος ποιητής έζησε στην περιοχή μας και εξύμνησε τις ομορφιές της φύσης.
Αρχικά παρατηρώντας τις δυο παρακάτω φωτογραφίες προβληματιστήκαμε ποια πρέπει να είναι η σχέση του ανθρώπου με τη φύση. Σε κανέναν μας δεν άρεσε η εικόνα με το πουλάκι που έχει στην κοιλίτσα του πλαστικά σκουπίδια.Καταλήξαμε ομόφωνα ότι γι' αυτό ευθύνεται ο άνθρωπος και υποσχεθήκαμε να προστατεύουμε το περιβάλλλον γιατί μας άρεσε και θέλουμε μια σχέση ανθρώπου-φύσης σαν αυτή της άλλης φωτογραφίας...
Πηγή:http://www.adeevee.com/2010/02/endangered-wildlife-trust-ewt-marine-coastal-programme-lighter-bottle-top-rope-golf-ball-print/
Στη συνέχεια λοιπόν διαλέξαμε το παρακάτω ποιήμα, στο οποίο τα τοπία της φύσης κυριαρχούν και το αναλύσαμε:
Τρέχει
η ματιά μου ελεύθερη χάνεται, σχίζει
κάτου
τα κύματα τα σύννεφα ψηλά
και
πάει και σταματά εκεί που γλυκογγίζει
και
με τη θάλασσα ο ουρανός μιλά
Κοιμάται
τ’ ακρογιάλι, η αύρα πλέει δειλά
Ασπρίζει
εδώ πουλί κι εκεί καπνός μαυρίζει
Η
νύχτα εχύθ’ η δύσις μοναχά ροδίζει
Η
μέρα είναι νεκρός όπου χαμογελά
Μα
και της δύσεως σε λίγο φευγ’ η χάρη
Και
μεσ’ στη λίμνη μας θα δούμε το φεγγάρι
Ένα
ποτάμι ολόχρυσο πλατύ να κάμει
Και
τότε θα σου πω αγάπη μου δροσάτη:
-Μεσ’
στην καρδιά μας, θάλασσα πάθη γεμάτη
Ο
Έρως είναι αυτό τ’ ολόχρυσο ποτάμι
Ο ποιητής δείχνει μέσα από αυτό το ποίημα την αγάπη του και το θαυμασμό για τη φύση και συγκεκριμένα για τη θάλασσα και την ομορφιά της όλες τις ώρες της ημέρας. Κάθε στίχος μοναδικός.Τα πολλά λόγια είναι περιττά και οι ζωγραφιές-έργα τέχνης των παιδιών με τους στίχους που τα άγγιξαν μιλούν από μόνα τους:
Φυσικά βέβαια δε σταματήσαμε εδώ...Με τη μουσικό μας κ. Ζωή τραγουδήσαμε το ποίημα το οποίο μελοποίησε η ίδια και την ευχαριστούμε πάρα πολύ γι' αυτό! Το τραγούδι μας θα το βρείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=QuB9EJpgj1Q
.....και αν θέλετε να μας ακούσετε ζωντανά ραντεβού την Παρασκευή 8 Απριλίου το απόγευμα στο κτίριο της περιφέρειας Μεσολογγίου.
Τέλος η ομαδική μας εργασία όπου αποτυπώσαμε εικονικά σχεδόν όλους τους στίχους του ποιήματος ύστερα από μια σημαντική συνεργασία που είχαμε όλοι μαζί γιατί όλοι μαζί μπορούμε περισσότερα!
Το τελικό αποτέλεσμα:
































Α
